Witam,
Wreszcie mam nowego RSa i mam kilka pytań eksploatacyjnych dotyczących silnika.
Co z docieraniem silnika? Czy trzeba te 1500 km jeździć delikatnie i nie włączać trybu sport?
Czy może więcej niż 1500 km ?
Jaką temperaturę osiąga normalnie ten silnik 2.0 TSI ( gdzieś przeczytałem że dla 1.2 i 1.4 TSI 100 - 110 to normalna temperatura)
Co z turbo i chłodzeniem turbiny i jak ma się do tego system Srart - Stop. Jak turbina będzie rozgrzana a samochód mi się wyłączy?
Proszę jeszcze o jakieś praktyczne rady dotyczące eksploatacji.
Dzięki wielkie.
Pozdrawiam
Witam,
Wreszcie mam nowego RSa i mam kilka pytań eksploatacyjnych dotyczących silnika.
Co z docieraniem silnika? Czy trzeba te 1500 km jeździć delikatnie i nie włączać trybu sport?
Czy może więcej niż 1500 km ?
Jaką temperaturę osiąga normalnie ten silnik 2.0 TSI ( gdzieś przeczytałem że dla 1.2 i 1.4 TSI 100 - 110 to normalna temperatura)
Co z turbo i chłodzeniem turbiny i jak ma się do tego system Srart - Stop. Jak turbina będzie rozgrzana a samochód mi się wyłączy?
Proszę jeszcze o jakieś praktyczne rady dotyczące eksploatacji.
Dzięki wielkie.
Pozdrawiam
Ja po 20km już nie mogłem sie powstrzymać i tryb sport był aktywny
Jedyna rzeczą na która zwracam uwagę to ze zaczynam go cisnął dopiero jak temperatura oleju jest mi. 90stopni
Żadne auto w mojej kadencji nie miało stosowanego dotarcia... Ostanie auto ma 220k km i żona go odziedziczyła w pełni sprawne a pilowane było od początku...
100stopni miałem raz jak prezentowalem znajomemu przez 15 min osiągi w trybie sport i kręciłam go na maxa.
Jak jadę nawet 180km/h prze dłuższy czas to olej nie jest wyższy niż 95stopni...
Co do temperatur, co prawda w klekocie, ale...
W piatek jadac autostrada pareset km w granicach 140-150, na spokojnie, temp oleju była +/-110 cały czas.
Oczywiście instrukcja przeczytana i owszem jest właśnie mowa o tych 1500 km.
Jak odebrałem RSa to też chciałem sprawdzić 220 KM i lekko nacisnąłem i z samochodu (wydechu) szły potworne dymy. Później raz jeszcze też przyśpieszyłem (przejechane około 20 km ) i też szły potworne białe dymy. Teraz mam przejechane około 200 i już nic takiego się nie dzieje.
Jeżeli chodzi o Start-Stop to muszę nauczyć się z tego korzystać , czy włączać czy wyłączać.
No i koniecznie nauka turbiny a właściwie jej obsługi.
Aha mam jeszcze jedno pytanie od jakich obrotów włącza się turbo i czy na poszczególnych modach (sport, normal, eco) zakres ten jest inny?
U mnie też bez problemu ponad 100 st osiąga i nie trzeba auta pałować, żeby to zrobic. Przy pałowaniu max jaki widziałem to 114stopni, było to w upalny dzień w lecie. 95stopni to pewnie nawet nie optymalna temp dla oleju :wink:
benzyna jedna ma duzo chlodniejszy olej, dzis kolejny odcinek z predkosciami 140-150 (w sumei 600km), olej cały czas kolo 108-111stopni.. Jazda, rowna, bez zrywow, jedynie spalanie 1,5litra wieksze niz normalnie, bo tak wieje na A2
Komentarz